loader image

Taxe

Studenții Universității Tehnice „Gheorghe Asachi” din Iasi vor putea să îsi plătească integral online toate taxele de scolarizare, care țin de activitatea didactică, cât și taxele din campus, pe platforma  taxe.tuiasi.ro. Sistemul a fost realizat integral de specialiștii TUIASI de la Direcția de Informatizare și Comunicații Digitale și Biroul de Informatizare, coordonați de Prorectoratul Informatizare și Comunicații Digitale.

Platforma le va fi utilă studenților pentru a-și plăti, lunar, căminul, fără a se mai deplasa la un punct de plată, dar și pentru cei care sunt la taxă să își achite taxa anuală de școlarizare, în tranșele corespunzătoare. Există însă și o serie de plăți care pot fi făcute în sprijinul activității didactice, pentru a evita cozile de la casierie sau de la bănci: taxe de reexaminare, de reînmatriculare, de înscrierea după întreruperea studiilor sau de refacere a activității didactice. 

Taxele pentru anul Universitar 2024-2025 sunt disponibile si pot fi consultate pe taxe.tuiasi.ro.

Cuantumului taxe administrative, de școlarizare și de admitere pentru anul 2024 – 2025

Cuantumului unor taxe pentru anul universitar 2024-2025, pentru studenții din state terțe

Cuantumului taxelor de școlarizare, în valută, pentru studenții străini care studiază pe cont propriu valutar pentru anul 2024-2025

În conformitate cu hotărârea senatului  taxele sunt:

1. Taxa de înscriere la concursul de admitere 2024 100 lei • Scutirile de la plata taxei vor fî conforme cu prevederile din metodologia de desfăşurare a concursului de admitere
2. Taxa de înmatriculare 50 lei Suni scutiţi de plata taxelor de înscriere:
• copiii personalului didactic şi didactic auxiliar în activitate sau pensionat
• candidaţii orfani de unul sau ambii părinţi;
• candidaţi proveniţi din familii monoparentale;
• candidaţii proveniţi de la casele de copii sau din plasament familial;
• candidaţii cu dizabilităţi;
• angajaţii sau copiii angajaţilor din cadrul Universităţii Tehnice „Gheorghe Asachi” din laşi.
Se achită la începutul anului universitar.
3. Taxa de înmatriculare în urma transferului de la alte universități 50 lei • Se aplică începând cu prima zi a anului universitar 2024 – 2025
4. Taxa pentru refacerea unor
activități didactice ce necesită un
program didactic suplimentar față
de cel normal (L, S, P etc.)
25 lei / ora • Se aplică începând cu prima zi a anului universitar 2024 – 2025
5. Taxa pentru refacerea disciplinelor nepromovate 50 lei / credit • Titularul disciplinei poate aproba recunoaşterea îndeplinirii anumitor activităţi aferente disciplinei (lucrări de laborator, seminarii etc., potrivit fişei disciplinei). în aceste condiţii, studentul va achita taxa pentru activităţile (creditele) neîndeplinite, dar nu mai puţin decât taxa de reexaminare.
6. Taxa de reexaminare 50 lei/probă din an curent
70 lei/probâ din ani anteriori
• Se aplică începând cu prima zi a anului universitar 2024 – 2025
7. Taxa pentru susţinerea examenelor de diferenţă, nenormate 20 lei / probă • Se aplică începând cu prima zi a anului universitar 2024 – 2025
8. Taxa de reînmatriculare 200 lei • Se achită integral de către toţi solicitanţii care se reînmatriculează în urma pierderii calităţii de student prin exmatriculare sau exmatriculare la cerere.
9. Taxa de reînscriere după întreruperea studiilor –    •  Se achită integral la începutul anului universitar
• Se aplică începând cu prima zi a anului universitar 2024 – 2025
  a) din motive medicale 0 lei  
  b) din motive personale 50 lei  
10. Taxa de şcolarizare   •Se achită în conformitate cu contratul de studii. Neachitarea taxei de şcolarizare atrage după sine exmatricularea din facultate.
•Studenţii care au depăşit perioada normală de studii sunt trecuţi în regim cu taxă de şcolarizare. Durata normală de studii (subvenţionată de la buget) este conform Legii învăţământului superior nr. 199/2023 de 4 ani la învăţământul universitar de licenţă (6 am la Arhitectură).
•Anii de întrerupere a studiilor nu intră în calculul perioadei de studii dacă cererea a fost depusă şi înregistrată conform Procedurii de organizare a studiilor TUIASI.POB.01 sau 02 în vigoare.
•Studenţii care nu si-au îndeplinit contractul de studii şi solicita repetarea şcolarităţii sunt trecuţi în regim cu taxă de şcolarizare. Achitarea taxelor se face în momentul repetări / neîndeplinirii contractului de studii şi nu la expirarea duratei de şcolarizare subvenţionate.
  Licenţă 2700  
  Master 3200  
11. Taxa de resusţinere a examenului de finalizare a studiilor 100 lei/probă • Se aplică începând cu prima zi a anului universitar 2024 – 2025
13. Contravaloarea serviciilor de şcolarizare
Cuantumul finanţării/student pentru anul de studii respectiv
1 tranşă la solicitare • O persoană poate achita contravaloarea serviciilor de şcolarizare de care a beneficiat anterior cu finanţare de la bugetul de stat, integral sau parţial, în cazul în care a fost admisă la un program de studii care este organizat doar cu finanţare intesrală de ta buget. Ccf. OUG 49/2014

Observaţii:
1. Prezenta nu are caracter retroactiv.
2. Scutirile totale sau parţiale de taxe se fac cu respectarea procedurilor PO.DID.01 sau PO.DID.02 în vigoare. Studenţii din state terţe UE nu pot fi scutiţi de plata taxelor de şcolarizare
3. Taxele achitate se restituie numai în următoarele 4 săptămâni de la data efectuării plăţii Cererea de restituire. însoţită de chitanţa în original, se aprobă, în cazuri bine justificate, de către decanul facultăţii
4. Cuantumul taxelor stabilite constituie baza de plecare în toate calculele de reactualizare a acestora, datorate inflaţiei
5. Senatul universităţii îşi rezervă dreptul de a fixa taxe pentru diverse alte activităţi tranzitorii
6. Taxa de şcolarizare a unui student poate fi plătită de terţi (sponson. societăţi comerciale. ONG-un etc ). caz în care universitatea poate elibera factura corespunzătoare

 

 

În conformitate cu hotarârea senatului – Privind aprobarea cuantumului unor taxe pentru anul universitar 2023 – 2024 taxele sunt: