23 octombrie 2018. Selecție ERASMUS+ cadre didatice. 31 octombrie 2018
20 septembrie 2018
- MOBILITĂŢI ERASMUS ÎN ANUL UNIVERSITAR 2018-2019, din partea Comisiei Erasmus a Facultății de Construcții și Instalații
- Lista universităţilor partenere care au încheiat acorduri ERASMUS cu Facultatea de Construcţii şi Instalaţii din Iaşi
- MOBILITĂȚI STUDENȚI SMS și SMP an universitar 2018/2019, din partea Universității Tehnice ”Gheorghe Asachi” din Iași
+Arhivă (informații din anul 2017-2018):
- 28 noiembrie 2017. Apel Național Erasmus+ 2018.
- 25 septembrie 2017. Anunț Erasmus +. Mobilități cadre didactice.
+Arhivă (informații din anul 2016-2017):
ANUNȚUL din data de 5 mai 2017. Selecție studenți și cadre didactice pentru anul universitar 2017-2018. Dosarul trebuie să cuprindă mai multe documente, după cum se arată mai jos în arhivă. Formularul de cerere trebuie să specifice universitatea gazdă solicitată.
ANUNȚ din data de 9 martie 2017. Erasmus Open Doors
Selecţia cadrelor didactice
11 octombrie 2016. Anunț important, cu informații suplimentare.
6 octombrie 2016. Data interviului pentru selecția cadrelor didactice și Comisia de selecție de la nivelul Facultății de Construcții și Instalații vor fi stabilite în curând.
Criteriile de selecţie sunt următoarele:
- acceptul de principiu din partea universităţii partenere;
- abilităţile şi competenţele lingvistice ale candidatului;
- acordarea de prioritate cadrelor didactice care nu au mai beneficiat de o mobilitate de predare Erasmus;
- criteriile specifice stabilite de facultate: activitate didactică, implicarea în activitatea de coordonare a studenţilor.
Statutul legal
Criteriile de eligibilitate pentru cadre didactice stabilite la nivelul Universităţii Tehnice “Gheorghe Asachi” din Iaşi sunt:
- cadrul didactic şi/sau personalul auxiliar didactic trebuie să fie angajat în instituţia de origine;
- instituţia de origine trebuie să fie deţinătoarea unei Charte Europene Erasmus;
- stagiul de formare la o instituţie trebuie săse realizeze în baza unui Acord Inter-instituţional Erasmus semnat în prealabil de cele două instituţii partenere;
- stagiul de formare poate fi realizat în ţările membre ale Uniunii Europene sau a ţărilor cu statut de membru asociat, numai pe baza acordurilor menţionate;
- Instituţiile partenere trebuie să cadă de acord înainte de efectuarea stagiului de formare asupra programului de lucru care va fi realizat de către cadrul didactic/personalul nedidactic beneficiar al mobilităţii;
- să aibă cetăţenie română.
Eligibilitatea costurilor de mobilitate
Granturile sunt destinate să compenseze costurile adiţionale mobilităţii, costul călătoriei şi cheltuielile adiţionale cazării. Granturile nu sunt destinate pentru a acoperi toate costurile de predare în străinătate.
Grantul maxim per cadru didactic/ personal nedidactic se calculează conform plafoanelor prevăzute în Anexa VI.1b privind calculul granturilor la Contractul financiar instituţional încheiat între instituţia de origine şi A.N.P.C.D.E.F.P.:
- costurile călătoriei (transportului) se calculează ţinând cont de costurile reale ale călătoriei;
- costul subzistenţei se va calcula pe baza ratelor per diem (pentru stagii de predare de 1-4 zile) sau săptămânale (pentru stagii de formare de 1-6 săptămâni), în funcţie de durata mobilităţii şi în funcţie de ţara de destinaţie.
Timpul petrecut în străinătate
Granturile sunt acordate pentru stagii de formare la instituţii Erasmus partenere din străinătate, care vor fi plasate între 1 iulie şi 30 septembrie a anului următor. Durata stagiului de formare poate fi de minimum o săptămână şi de maximum 6 săptămâni.
Alte informaţii
Procedura privind organizarea mobilităţilor de studii pentru cadrele didactice care pleacă în cadrul Programului Erasmus poate fi descărcată de aici.
Condițiile impuse de Comisia Europeană și Agenția Națională București privind mobilitățile cadrelor didactice în noul program ERASMUS+ pot fi consultate aici.
Lista universităţilor partenere care au încheiat acorduri ERASMUS cu Facultatea de Construcţii şi Instalaţii din Iaşi poate fi descărcată de aici.